Bel of whatsapp ons!
+31 6 14719070
michel@b-outside.nl

Training en Herstel.

BeweegCoaching, HardloopCoaching en Personal training

Fit herstellen.

Goed herstellen na elke training is van belang om het optimale trainingseffect te bereiken. Herstel jij goed na elke training? Wat weet je van hersteltijden na bepaalde trainingen? Deze vragen zijn van belang voor jou om het juiste trainingseffect te bereiken en te optimaliseren!

Supercompensatie

Het model van Supercompensatie is misschien niet een begrip wat iedereen kent. Het is wel één van de belangrijkste trainingsprincipes; trainen op het juiste moment. Het is de basis hoe iemand beter, sterker en fitter wordt, mits diegene goed herstelt.

Laat ons jouw coördinator zijn om Fit te worden, Fit te zijn en Fit te blijven!

Meest vergeten training.

Het is belangrijk dat je herstel na de trainingen even goed is als de training zelf. Naarmate je steeds meer gaat trainen zal de tijd dat je moet herstellen ook toenemen. Afhankelijk van het soort training is er meer of minder hersteltijd nodig.

Actief herstel.

Trainen met uitsluitend je lichaamsgewicht en de zwaartekracht. Met een minimum aan hulpmiddelen je oefeningen doen, waar je maar wilt. Met de juiste techniek is de kans op overbelasting en daarmee blessures minimaal. Goed voor je dagelijkse workout. Ideaal ook om mee aan de gang te gaan in tijden van herstel. En heeft als toegevoegde waarde dat het naast de beoogde spiergroepen ook je core aanpakt.

Van trainen worden we beter, maar niet als het lichaam niet goed hersteld. Dus, je hebt hard getraind en na je training geen tijd gehad om goed te eten. Je wordt de volgende dag wakker, voelt je moe, hebt spierpijn, je lijkt niet vooruit te branden. Kortom je bent niet goed hersteld. Wat moet je doen om je herstel te verbeteren (en wat juist niet)?


Don’t Underestimate The Value Of Doing Nothing


– Winnie the Pooh –

Meten is weten.

Wie serieus aan de gang wilt met zijn of haar conditie en blessures echt wilt monitoren doet er verstandig aan om met een hartslagmeter te gaan trainen. Dat is een hele goede manier om goed te zien of je te hard traint met de kans op blessures. Of dat je te licht traint, waardoor de trainingsprikkel wegblijft.

Daarbij is het zeker aan te raden om de data die je binnenkrijgt op je horloge, je fietscomputer of je vermogen meter te verzamelen in een training applicatie. Wij gebruiken om te coachen het programma Final Surge. Een heel uitgebreide applicatie die je echt met stappen tegelijk naar je doelen brengt.

TRAINEN MET EEN HARTSLAGMETER
Final Surge ®

Het geheim voor actief Herstel.

Final Surge is een applicatie waarin jezelf of jouw coach een volledig trainingschema kan maken. De kunst is om naast je actieve workouts eveneens je hersteltrainingen daar in op te nemen. 

PIJN MONITOR

Ervaar je pijntjes of andere signalen dan kan je dat per workout aangeven. Eveneens de intensiteit daarvan en hoe lang het aanhoudt. Zo wordt inzichtelijk waar dat door veroorzaakt kan worden.

WORKOUTS

Een geplande workout vanuit de app of zelfs vanuit je smartwatch. Zo loop je niet de kans om toch weer te hard te gaan of te weinig herstel te pakken. Blessures kunnen zo geminimaliseerd worden.

COMMUNICATIE

Handige en snelle communicatie tussen jou en je coach via de chatfunctie. Input en feedback voor die specifieke workout.

OEFENING DATABASE

Een volledige database vol met herstelbevorderende oefeningen, zoals foamrollen, core strability en TRX. 

Meer over Final Surge

Traject samen.

Laat je dus niet verleiden tot alleen maar hard trainen. Plan doelbewust je herstel in, laat af en toe je ego thuis en geniet soms eens wat meer van je omgeving. Vergeet de krachtoefeningen niet, het weer optimaal maken van je spieren door foamrollen en doe ens wat vaker de goede rek- en strekoefeningen.

Als Hardlooptrainer kunnen wij je daarmee helpen en blijven motiveren. Laat je begeleiden met voor jou specifieke oefeningen, een persoonlijk naar jou aangepast (hardloop)schema, een personal training sessie; met andere woorden: laten we samen een plan maken en wordt duurzaam fit zonder (teveel) vervelende blessures.

Coaching aanbod
Scroll Up