Training en Herstel.

Fit worden. Fit zijn. Fit blijven.

Fit.

Goed herstellen na elke training is van belang om het optimale trainingseffect te bereiken. Herstel jij goed na elke training? Wat weet je van hersteltijden na bepaalde trainingen? Deze vragen zijn van belang voor jou om het juiste trainingseffect te bereiken en te optimaliseren!

Supercompensatie

Het model van Supercompensatie is misschien niet een begrip wat iedereen kent. Het is wel één van de belangrijkste trainingsprincipes; trainen op het juiste moment. Het is de basis hoe iemand beter, sterker en fitter wordt, mits diegene goed herstelt.


Laat ons jouw coördinator zijn om Fit te worden, Fit te zijn en Fit te blijven!


Herstellen.

Het is belangrijk dat je herstel na de trainingen even goed is als de training zelf. Naarmate je steeds meer gaat trainen zal de tijd dat je moet herstellen ook toenemen. Afhankelijk van het soort training is er meer of minder hersteltijd nodig.


Gravity.

Trainen met uitsluitend je lichaamsgewicht en de zwaartekracht. Met een minimum aan hulpmiddelen je oefeningen doen, waar je maar wilt. Met de juiste techniek is de kans op overbelasting en daarmee blessures minimaal. Goed voor je dagelijkse workout. Ideaal ook om mee aan de gang te gaan in tijden van herstel. En heeft als toegevoegde waarde dat het naast de beoogde spiergroepen ook je core aanpakt.


Moment of Zen.

Van trainen worden we beter, maar niet als het lichaam niet goed hersteld. Dus, je hebt hard getraind en na je training geen tijd gehad om goed te eten. Je wordt de volgende dag wakker, voelt je moe, hebt spierpijn, je lijkt niet vooruit te branden. Kortom je bent niet goed hersteld. Wat moet je doen om je herstel te verbeteren (en wat juist niet)?

Don’t Underestimate The Value Of Doing Noting

– Winnie the Pooh –

Meten is weten

Wie serieus aan de gang wilt met zijn of haar conditie en blessures echt wilt monitoren doet er verstandig aan om met een hartslagmeter te gaan trainen. Dat is een hele goede manier om goed te zien of je te hard traint met de kans op blessures. Of dat je te licht traint, waardoor de trainingsprikkel wegblijft.

Daarbij is het zeker aan te raden om de data die je binnenkrijgt op je horloge, je fietscomputer of je vermogen meter te verzamelen in een training applicatie. Wij gebruiken om te coachen het programma Final Surge. Een heel uitgebreide applicatie die je echt met stappen tegelijk naar je doelen brengt.

Actief Herstel.

Wat kun je doen als actief herstel? Zwemmen, joggen (rustig hardlopen) en fietsen zijn echt prima trainingen om je herstel te bevorderen. Houd het bij maximaal een half uur en dan zit je goed. Maar ook een yogasessie is goed. Het rustige stretchen kan je helpen om wat beter te ontspannen.

Als Beweegcoach kunnen wij je hiermee helpen. Middels jouw persoonlijke Beweegplan laten wij jou zien hoe jij je dagelijkse dosis sport en beweging prima kan combineren met het juiste herstel. Wij denken dat ons programma ‘Catch Up pro’ wel iets voor jou kan zijn….